عوامل تاثیرگذار در قیمت تولید محتوای متنی

همانطور که می‌دانید محتوای متنی انواع گوناگونی دارد که شرح آن را می‌توانید در مقاله بخوانید.

همه تولیدکنندگان محتوا از دانش سئو برخوردار نیستند، سئومحور نوشتن یک مقاله نکات ظریفی دارد که هر از چندگاهی این نکات به روزرسانی می‌شوند، نویسندگانی که به متن‌های سئو محور تولید می‌کنند،‌ دائما در حال مطالعه و یادگیری هستند همچنین زمان بیشتری برای نگارش‌های متن‌های خود با توجه به کلماتی کلیدی تعیین شده صرف می‌کنند، با توجه به زمان و دانش بیشتری که محتوای سئو محور نیاز دارد بنابراین طبیعی است که هزینه تولید این نوع محتوا بیشتر باشد

متن‌های تخصصی نیاز به دانش پیشین، آگاهی و تجربه کافی در زمینه مورد نظر دارند، همه نویسندگان یا مترجمان نمی‌توانند متن‌های تخصصی را ترجمه کنند، برای مثال متن‌های پزشکی، حقوقی و … نیاز به مترجمان زبده و متخصص دارند که با توجه به میزان تخصصشان درخواست دستمزد تولید محتوا بیشتری دارند

همه تولیدکنندگان محتوا، رپورتاژنویس نیستند و تنها بعضی از نویسنده‌ها این توانایی را دارند که پس از بررسی یک مجموعه، محصول یا خدمت، متنی تولید کنند که قابل انتشار در کانال‌های تبلیغاتی باشد و کاربران دیگر کانال‌ها را برای خرید محصول، بازدید از سایت با دریافت خدمت ترغیب و قانع کند. قیمت بالای رپورتاژ‌ها به همین دلیل است

در حال حاضر تنها شرکت‌های اندکی تولید محتوا به زبان انگلیسی را ارائه می‌دهند، چرا که تعداد نویسندگانی که به این نوع متن‌ها تسلط داشته باشند، بسیار اندک است، چرا که تولید محتوا به زبان انگلیسی مستلزم تسلط حرفه‌ای نویسنده یا مترجم به این زبان یا زبان‌های دیگر است. علاوه بر این که تولید این نوع محتوا نیاز به صرف زمان و انرژی بسیاری است. با توجه به زحماتی که صرف تولید محتوا  انگیسی می‌شود بنابراین داشتن قیمت بیشتر برای محتوای انگلیسی چندان غیر طبیعی نیست

هزینه‌های استخدام تولید کننده محتوا

تولید کننده محتوا مانند هر نیروی دیگری که در یک مجموعه به صورت تمام‌وقت استخدام می‌شود، دارای هزینه‌های بیمه،‌حقوق و سنوات و پاداش است. حقوق متعارف تولیدکنندگان محتوا با سابقه‌های کاری بین ۱ تا ۳ سال در شهر تهران،‌ بین ۲ میلیون و پانصد هزار تومان تا سه میلیون و پانصد هزار تومان متغیر است. برای کارآموز تولید محتوا میزان حقوقی که به صورت عرفی تعیین می‌شود از یک میلیون تومان شروع می‌شود. البته این میزان با توجه به مهارت‌های نویسنده یا تولیدکننده می‌تواند افزایش یا کاهش بیابد. 

بازه قیمت تولید محتوا

در بازار کنونی محتوا، هزینه تولید محتوا از کمترین میزان کیفیت تا بیشترین میزان کیفیت بین کلمه‌ای ۱۰ تومان تا ۲۰۰ تومان بسته به تمام عواملی که گفتم،‌ متغییر است. جدای از همه عوامل تاثیرگذاری که برشمردم برای به دست آوردن قیمت تولید محتوا بهتر است از چندین شرکت تولید محتوا، درخواست اعلام تعرفه و نمونه کار کنید تا پس از بررسی میزان کیفیت نمونه کار و تطبیق آن با تعرفه ارائه شده، بتوانید درست انتخاب کنید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در خبرنامه عضو شوید

جدیدترین آموزش های دیجیتال مارکتینگ را در ایمیل خود مشاهده کنید

2443