بازاریابی (Marketing) چیست؟

بازاریابی، فرآیند جذب افراد به محصول یا خدمات شرکت شما است. این امر بواسطه تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل و درک منافع مشتریان(و ذینفعان) شما اتفاق می افتد. بازاریابی به کلیه جنبه های یک تجارت، از جمله: توسعه محصول؛ روش های توزیع؛ فروش و تبلیغات مربوط می شود.

چگونه تبلیغ کنیم؟

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی یا آنلاین

در این نوع از بازاریابی تنها از رسانه‌های اینترنتی (رسانه های آنلاین) استفاده می‌کنیم.
در این نوع از بازاریابی با استفاده از تبلیغات های آنلاین می توانیم بازدید وب سایتمان را بالا ببریم.

آنلاین مارکتینگ

Online marketing

بازاریابی آنلاین (Online marketing) ، بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) ، بازایابی اینترنی ، بازاریابی تخت وب سایت و… از جمله عنواینی است که برای یکی از شیوه های نوظهور و موثر بازایابی درجهان بکار میرود که شامل استفاده از ابزار دیجیتال خصوصا اینترنت برای معرفی و ارائه محصول یا خدمات می گردد.
مسیر استفاده از دنیای دیجیتال برای بازایابی که در اواخر دهه ۹۰ و سالهای منتهی به ۲۰۰۰ میلادی شکل گرفت دنیای بازایابی و برندینگ را دچار تحول ساخت.

گوگل وبمستر

Google webmaster

یکی از ابزارهای کارآمد بررسی روند بهینه سازی سایت, ابزار گوگل وبمستر (Google Webmaster Tools) یا همان Google Search Console می باشد. که داده ها و اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار صاحبان وب سایت جهت آنالیز فرایند سئو وب سایت قرار میدهد. در واقع در میان ابزارهای رایگان بررسی سئو Google Webmasters یکی از کارآمدترین ها محسوب می شود.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

Social Media Marketing

این ابزار دیجیتال مارکتینگ، فرصتی‌ست برای کارآفرینان، استارت آپ‌ها، مدیران بازاریابی، مدیران برند و همه‌ی کسانی که به نوعی در توسعه کسب و کارشان نقش دارند. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی که اصلی‌ترین وظیفه آن، ایجاد نوعی همبستگی و صمیمیت بین مشتریانِ (فعلی و بالقوه) یک برند و خود برند می‌باشد، هم‌اکنون یکی از ضروری‌ترین ابزارها برای همه انواع کسب و کارها و به خصوص استارت آپ‌های اینترنتی می‌باشد.

در خبرنامه عضو شوید

جدیدترین آموزش های دیجیتال مارکتینگ را در ایمیل خود مشاهده کنید

2443