بهترین روش تبلیغاتی در تمام دنیا...

به نظر شما چرا باید میان روش های مختلف تبلیغات, گوگل ادز را انتخاب کنیم؟

ما به عنوان آژانس بازاریابی و تبلیغات دیجیتال, با روش های تبلیغاتی زیادی سرو کار داریم و بارها بازخورد هر کدام از آنها را بررسی کرده ایم.

باور کنید که این تجربه چندین و چند ساله, به ما ثابت کرده که تبلیغات گوگل یکی از بهترین و هدفمند ترین روش های تبلیغاتی دنیا است.

در طول این همه سال , مشتریان زیادی دیده ایم که در مدت بسیار کوتاهی با استفاده از گوگل ادز فروش خود را چند برابر کرده اند.

حالا شاید بگویید این حرف های ما فقط ادعای تو خالی است. پس بهتر است دقیق تر توضیح دهیم که چرا گوگل ادز می تواند کسب و کارتان را متحول کند. 

به ۶ دلیل باید تبلیغات گوگل را امروز شروع کنید

۶ مزیت گوگل ادز که کسب و کار شما را متحول می کند را در زیر بخوانید

سرویس گوگل ادز با امکانات هدفگیری فوق العاده خود به شما اجازه می دهد تا تبلیغ خود را تنها برای کسانی نمایش دهید که قبلا به دنبال خدمات شما بودند. چه چیزی بهتر از این؟

یک مقایسه اجمالی :

فرض کنیم شما تولیدی ظروف یکبار مصرف دارید و می خواهید محصولات خود را در اینستاگرم تبلیغ کنید. چقدر شانس این وجود دارد که کاربرانی پیدا کنید که دقیقا در همان لحظه نیاز به محصول شما داشته باشند و البته حاضر باشند آن را از طریق اینستاگرم سفارش دهند؟

اما در تبلیغات گوگل قضیه فرق دارد.

شما فقط و فقط به ازای مخاطبانی هزینه پرداخت می کنید که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می کنند.این یعنی تبلیغ شما در لحظه ای به مخاطب نمایش داده می شود که به دنبال خدمات شماست.

اگر کسی عبارت (خرید ظروف یکبار مصرف ) را جستجو کند.قطعاً به دنبال خرید این محصول است واین یعنی شانس شما برای فروش (به شرط داشتن محصول با کیفیت وارائه خدمات خوب) واقعاً بالاست. 

این حد از هدفمندی , هیچوقت در هیچ رسانه دیگری ممکن نبوده است.

نکته:

توجه داشته باشید که هرچقدر کسب و کار شما خاص تر باشد. اهمیت هدف گیری دقیق مخاطبان افزایش می یابد. یعنی می توان گفت که برای یک کسب و کار واقعاً تخصصی (مثلا یک کسب و کار که دستگاه پمپ بتن می فروشد) عملاً هیچ روش تبلیغات دیگری جز گوگل را نمی توان تصور کرد.

هزینه های شما کاملاً بهینه و هدفمند است در گوگل ادز.

در تبلیغات گوگل هزینه به ازای هر کلیک روی متن تبلیغ شما محاسبه می شود و نمایش تبلیغ هیچ هزینه ای ندارد. در نتیجه مطمئن هستید که تبلیغ شما به صرفه است. چرا که بابت کسانی که سایت شما را انتخاب نمی کنند, هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید.

روی دیگری هم این سکه دارد!!!

بگذارید روی دیگر سکه را هم ببینیم. در صورتی که تبلیغات گوگل شما به درستی مدیریت نشود. ممکن است تمام هزینه شما بابت تبلیغات به ضرر تبدیل شود. پس باید مطمئن شوید که تبلیغ خود را به بهترین شکل تنظیم می کنید

ما هر آنچه درمورد تنظیمات گوگل ادز می باشد را در جی اس ام ام به شما یاد می دهیم.

یکی از مهم ترین مزایایی که بازاریابی دیجیتال نسبت به بسترهای بازاریابی سنتی , مانند تلویزیون یا حتی بازاریابی حضوری دارد, این است که به راحتی قابل اندازه گیری است.

شما در گوگل ادز این امکان را دارید که در هر لحظه ببینید چند نفر روی تبلیغات شما کلیک می کنند و وارد سایتتان می شوند.

همچنین گزارش های روزانه و ماهیانه ای که در اختیارتان قرار می گیرد به شما نشان می دهند در چه تاریخ و ساعاتی بیشترین بازدید را داشته اید.

تنوع این گزارشات بسیار زیاد است. شما می توانید تمامی جزئیات کمپین خود را به دقت بررسی کنید و از وضعیت ورودی, نمایش, هزینه و بسیاری از شاخصه های دیگر مطلع شوید.

حتی به لطف امکانات فوق العاده گوگل ادز , می توانید نرخ بازگشت سرمایه (ROI) تبلیغات خود را نیز اندازه گیری کنید. این یعنی می توانید بفهمید که در ازای چقدر هزینه, چقدر فروش داشته اید و سود کرده اید.

به جراًت می توان گفت که هیچ گزارشی نیست که شما بخواهید و گوگل ادز شما را ناامید کند این گزارش ها در تحلیل میزان موفقیت و بهینه کردن تبلیغات کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

یکی از مهم ترین ویژگی های گوگل ادز  این است

که فروش شما بلافاصله پس از شروع تبلیغات افزایش می یابد. شما اکانت خود را شارژ می کنید, تنظیمات کمپین خود را مشخص می کنید و بلافاصله بعد از تایید گوگل, نمایش تبلیغ شما آغاز خواهد شد. ازاین لحظه به بعد, شما در جستجوهای مرتبط خود حضور دارید و شانس فروش خواهید داشت.

در واقع, تبلیغات گوگل یکی از راهکارهای زودبازده تبلیغاتی است. راهکاری که میوهً آن را همین امروز خواهید چید و لازم نیست برای نتیجه گرفتن آن منتظر بمانید.

حتی روش هایی مانند تبلیغات بنری (که معمولاً بودجه های کلانی صرف آن می شود) هم این بازدهی سریع را ندارند و بیشتر برای برندینگ کسب و کار شما مناسب هستند.

در گوگل ادز شما می توانید سقف بودجه تبلیغاتی خود را روزانه مشخص کنید.برای مثال می توانید تعیین کنید که بیش از ۲۵ درهم در روز مصرف نشود(شاید بپرسید چرا نمی گویم تومان . با توجه به تحریم ها و عدم امکان استفاده از تومان, ناچاریم از ارزهای خارجی مانند درهم امارات, دلار امریکا, دلار استرالیا, لیر ترکیه و ….استفاده کنیم).

همچنین شما می توانید قیمت تک تک کلمات را هم به صورت دستی و با میل خودتان تعیین کنید و مطمئن شوید که بابت هر کلیک, هزینه معقولی پرداخت می کنید.

این قابلیت ها به شما کمک می کند که به بهترین شکل پول خود را مدیریت کنید و مطمئن شوید که هیچ هزینه ای هدر نرفته است. بنابراین مهم نیست چقدر بودجه داشته باشید. چه ۵۰ درهم یا ۵۰۰۰ درهم , می توانید متناسب همان بودجه تبلیغ کنید .

البته اگر شما وقت آن را نداشته باشید برای هر کدام از کلمات خود قیمت گذاری کنید ,  می‌توانید به گوگل بگویید که این کار را برای شما به صورت اتوماتیک انجام دهد .(ما روش های قیمت گذاری در گوگل ادز را بطور مفصل آموزش می دهیم).

بحث هزینه ها در گوگل  بسیار حساس است و توصیه می کنم اگر در تبلیغات گوگل ادز مسلط نیستید از مدیریت شخصی کمپین صرف نظر کنید و تبلیغات خود را به آژانسهای متخصص بسپارید. 

در پایان ذکر این نکته را الزامی می دانم  که چون گوگل ادز سرویس تبلیغاتی خود را در ایران تحریم کرده است هرگونه اشتباه در پرداخت ها و مسائل مالی شما ممکن است منجر به مسدود شدن حساب شما گردد 

برای آن که بفهمید رقبای شما تا چه حد از سرویس گوگل ادز استفاده می کنند کافی است یک کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را در سایت گوگل جستجو کنید

برای درک بهتر موضوع بهتر نیست بدانید که در صنفی مثل آژانس های هواپیمایی به خصوص در روزهای قبل از تعطیلات, ممکن است همزمان بیش از ۳۰ آژانس مسافرتی روی کلمه خرید اینترنتی بلیط تبلیغات انجام بدهند

همه این آژانس ها در یک رقابت لحظه‌ای با هم قرار دارند و برای بالاتر بودن در نتایج گوگل یک جنگ تمام عیار را راه انداختند !  چرا ؟ چون دلشان می‌خواهد و البته مطمئناً هزینه‌های تبلیغاتشان با نرخ قابل‌توجهی بازگشت دارد .

در واقع به لطف بازدهی بالای گوگل ادز هر زمانی که تبلیغ خود را شروع کنید یک قدم از رقبای که زودتر از شما شروع کرده اند عقب تر هستید و یک قدم از آنهایی که هنوز شروع نکرده اند جلوتر! 

شاید الان این سوال برای  شما مطرح شده باشد که با توجه به این بازار به شدت رقابتی چه شانسی خواهید داشت برای اینکه از این تبلیغات نتیجه بگیرید ؟ من هم به شما خواهم گفت لطفاً بهانه ها را کنار بگذارید . به شما قول می دهم که در هر صنفی هم که باشید ,  باز هم به سهم خودتان از این بازار سود کنید. 

همچنین فراموش نکنید که اکثر رقبای شما درباره اصول و تکنیکهایی که مطرح می شود چیزی نمی دانند.ما به شما خواهیم گفت که چطور توانستیم  برای مشتری های خود ,  حتی در پر رقابت ترین حوزه ها هم  نتایج عالی بگیریم و شما را به دانشی مسلح می کنیم که  کلید برد شما در نبردهای گوگلی خواهد بود . فقط کافی است به ما اعتماد کنید و حرفهایمان را در عمل اجرا نمایید.

 

احتمالاً بدانید که برای حضور داشتن در بین نتایج صفحه اول گوگل  دو راه مختلف دارید :

یک راه بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو یا همان سئو است . برای این منظور شما باید کیفیت سایت خود را افزایش دهید ,  محتوای مفید تولید کنید خودتان را در اینترنت مطرح کنید و مهم تر از هر چیز صبر داشته باشید. تا کی؟  تا زمانی که گوگل شما را به عنوان یک سایت خوب بشناسد و حاضر شود تا شما را در جایگاه‌های بالایی نمایش دهد .

در واقع سئو یک کار زمان بر و پر هزینه است اما در عوض نتایج ماندگاری دارد .

حالا فرض کنیم که شما همین امروز سایت خود را راه اندازی کرده اید.  تکلیف چیست ؟ آیا باید ماه ها منتظر بمانید و تولید محتوا کنید تا سایت شما بیشتر دیده شود و بیشتر ورودی بگیرید ؟ همانطور که تا اینجا احتمالا متوجه شده اید پاسخ منفی است .

گوگل به شما اجازه می دهد به کمک تبلیغات گوگل در سریع ترین زمان ممکن سایت خود را در صفحه اول گوگل و حتی بالاتر  از تمام سایتهای دیگر نمایش دهید.  نتیجه این کار هم که مشخص است:  افزایش فروش آنی !

اما (همیشه یک اما وجود دارد! ) نباید فراموش کنید که به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ خود, باید به گوگل هزینه پرداخت کنید این در حالی است که در سئو شما به گوگل پول نمی دهید .بلکه هزینه می کنید تا سایت شما به صورت طبیعی در گوگل بالا باشد .

پس در نهایت باید گفت که هرچند سئو در بلندمدت بازدهی خوبی خواهد داشت , اما در استراتژی کوتاه مدت خود باید جایی برای گوگل ادز در نظر بگیرید .روشی بسیار سریع , آسان و پربازده برای آنکه همین امروز در گوگل حضور داشته باشید و درآمد کسب کنید

نکته:

نکته ای که اینجا باید در نظر داشته باشید  که خیلی ها را به اشتباه انداخته این است که گوگل  ادز هیچ ارتباطی به رتبه طبیعی سایت شما ندارد  و در هر رتبه ای که قرار داشته باشید میتوانید تبلیغ خود را در نتایج نمایش دهید .

 نکته دیگر این که ما اصلاً نمی گوییم بعد از کسب رتبه طبیعی تبلیغ را متوقف کنید . بلکه پیشنهادمان این است که همواره تبلیغات گوگل را ادامه دهید .

فراموش نکنید که دو بار دیده شدن خیلی بهتر از یک بار دیده شدن است و قطعاً شانس شما را برای افزایش ورودی و مشتری افزایش می دهد. بنابراین گوگل ادز نه تنها برای افرادی که به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند مناسب است , بلکه برای سایت هایی که حتی رتبه های بالایی در سئو دارند نیز بسیار موثر و مفید خواهد بود . 

 چه کسب و کارهایی از تبلیغات گوگل سود می برند  :  تمام کسب و کارها ! 

اما ما بیشتر این روش تبلیغاتی را به کسب و کارهای توصیه می کنیم که محصول یا خدماتی برای فروش دارند.  چرا که می توانند آنچه برای ارائه دارند را به صورت هدفمند و موثر تبلیغ ‌کنند و در سریعترین زمان ممکن معمولاً یک روز به هدف خود یعنی افزایش فروش برسند.  

اما این به آن معنی نیست که کسب و کارهایی که به دنبال برندینگ و جذب ورودی هستند ,نتوانند از گوگل ادز برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.هرچند شبکه نمایشی بیشتر برای این اهداف مناسب است , اما با تبلیغات در جستجوی گوگل  و مدیریت درست آن هم می توان با هزینه پایین به طرز قابل توجهی ورودی را بیشتر کرد و میزان آگاهی مردم از یک برند را افزایش داد .

حالا دیگر شما می‌دانید که چرا گوگل ادز محبوب دل هاست و مشتاق شروع کردن هستید. پس وقت آن رسیده که به شما هشدار بدهیم : شروع تبلیغات بدون شناخت گوگل ادز می تواند خیلی زود به یک فاجعه منجر شود .

قبل از شروع این روش تبلیغاتی می بایست مقدماتی را آماده کنید, اما جای نگرانی نیست. ما در این مقاله تمامی آنچه که قبل , حین و بعد از شروع تبلیغات نیاز دارید را به شما آموزش میدهیم کافی است با ما همراه باشید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در خبرنامه عضو شوید

جدیدترین آموزش های دیجیتال مارکتینگ را در ایمیل خود مشاهده کنید

2443