هزینه تولید محتوا و عوامل تاثیرگذار بر آن چیست؟

 هزینه تولید محتوا و برون سپاری آن همیشه برای صاحبان کسب و کار و شرکت ها جای ابهام دارد.

چرا که مجموعه ها و شرکت ها باید میان برون سپاری تولید محتوا و استخدام تولید کننده محتوا یکی را نسبت به هزینه ها انتخاب کنند. از آنجایی که هزینه تولید محتوا بر اساس هر یک از این دو انتخاب، عامل اصلی و تعیین‌کننده است، بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که بیش از هر چیز برآورد قیمت مناسبی از استخدام نویسنده یا برون سپاری محتوا انجام شود

هزینه تولید محتوا بصورت . به شرکت های تولیدمحتوا

هر شرکت تولید محتوا بسته به میزان سابقه، تجربه و مشتریان‌اش، تعرفه‌های خاص خود را دارد که با توجه به قیمت رایج در بازار تنظیم کرده است. این تعرفه‌ها بسته به میزان کیفیت محتوا، زمان‌بندی و تنوع آن‌ها متغیر است. از این رو عوامل مختلفی در تعیین قیمت تولید محتوا تاثیرگذار است

۵/۵

عوامل تاثیرگذار در تعرفه یک شرکت تولید محتوا

بی‌تردید کیفیت در تعیین قیمت تولید محتوا مهم‌ترین عامل است؛ چرا که محتوای با کیفیت یک سرمایه تمام‌نشدنی و قابل بازگشت است که در طولانی مدت و به مرور زمان تاثیر خود را آشکار می‌کند. شرکت‌ها و سازمان‌هایی که با سفارش تولید محتوا به صورت اصولی و قیمت منطقی شروع به برون سپاری محتوا کرده‌اند، می‌دانند که در درازمدت نیازی به بازنگری محتوای خود و بهینه‌سازی آن نخواهند داشت، همانطور که می‌دانید بهینه‌سازی محتوا و ویرایش آن، مستلزم صرف هزینه و زمان‌ زیادی است که گاهی تبدیل به باری اضافی بر دوش مجموعه می‌شود

بعضی از شرکت‌های تولید محتوا برای نگارش متن‌های تخصصی از نویسندگان متخصص و دانش‌آموخته رشته‌های گوناگون برخوردارند که همین ویژگی باعث می‌شود بتوانند متن‌های تخصصی تولید کنند، با توجه به دشوار بودن تولید این گونه متن‌ها، قیمت تولید محتوای تخصصی از دیگر متن‌ها بیشتر است. از سوی دیگر بعضی از شرکت‌های تولید محتوا در زمینه‌های تولید و نگارش متن، دارای تخصص واقعی هستند، تخصص واقعی یعنی تخصصی که به دور از هر گونه نمایش و تبلیغ است و به صورت عملی و به گواه نمونه کارهای شرکت ثابت شده باشد. همانطور که می‌دانید در بازار فعلی محتوا، نمایش، تبلیغات غیر واقعی و ورود افراد غیرمتخصص و مبتدی شناسایی شرکت تولید محتوای متخصص را دشوار کرده است

تعداد نویسنده‌ها شاید به خودی خود‌، عامل تاثیرگذاری نباشد اما چون در عواملی مانند زمان‌بندی و تنوع، تاثیر مستقیم و غیر مستقیم دارد بنابراین می‌تواند در تعیین قیمت تولید محتوا تاثیذ داشته باشد. شرکت‌هایی که تعداد نویسنده‌های بیشتری دارند، می‌توانند سفارش‌های بیشتری را انجام دهند، سفارش‌ها را طبق زمان‌بندی تعیین شده تحویل دهند تنوع سبکی بیشتری در محتوای تولیدی خود داشته باشند. بنابراین تعداد نویسنده‌‌های یک شرکت تولید محتوا نیز می‌تواند در تعیین قیمت تاثیرگذار باشد

شرکت‌هایی که انواع متفاوتی از محتوا را ارائه می‌دهند، معمولا تمام محتوای مورد نیاز مشتریان را تامین می‌کنند، برای مثال، محتوای تصویری، ویدئوها، متن‌ها و پادکست‌ها. از این رو ممکن است قیمت تولید محتوای بالاتری داشته باشند. هر چند نمی‌توان با قطعیت گفت که چنین شرکت‌هایی در همه انواع محتوا تخصص دارند، چرا که به ندرت مشاهده می‌شود که تنوع زیاد همراه با کیفیت باشد

تجربه تولید محتوا در بازار کنونی همه چیز است! تولید محتوای واقعی را جز به تجربه عملی نمی‌توان به صورت کامل آموخت، چرا که آزمون و خطاها، ریزه‌کاری‌ها، به روز ماندن و یادگیری مداوم همه در اثر تجربه تولید محتوا به دست می‌آید،‌ از این رو اگر شرکت‌های با تجربه‌تر و با سابقه‌تر قیمت تولید محتوا بیشتری داشته باشند، چندان دور از انصاف نیست.

مشتریان اعتبار هر مجموعه تبلیغاتی هستند، شرکت‌ها تولید محتوا نیز مجموعه‌های تبلیغاتی هستند که حیات آن‌‌ها وابسته به مشتریان است.هر چه میزان اعتبار و موفقیت مشتریان بیشتر باشد، طبیعتا اعتبار شرکت‌های پیمان‌کاری که با آن‌ها همکاری می‌کنند نیز بیشتر است. از این رو اگر شرکتی هم خدمات با کیفیت ارائه دهد و مشتریان معتبری داشته باشد،‌ بنابراین اگر تعرفه تولید محتوای بیشتری داشت نباید تعجب کرد.

بسیاری از شرکت‌های برون سپاری و تولید محتوا دارای روابط عمیق و دائمی با فعالان بزرگ و تاثیرگذار حوزه‌های مختلف هستند، از این رو بر اساس همین روابط گسترده قیمت‌های بیشتری از قیمت از عرف بازار، مطالبه می‌کنند، به این دلیل که مشتریات بزرگ و معتبر آن‌ها، این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و این گونه شرکت‌ها انتظار دارند سایر مشتریان عادی نیز با این قیمت تولید محتوا کنار بیایند

نیمی از تولید محتوای خوب در گرو کیفیت آن و نیمی دیگر، وابسته به زمان‌بندی است. محتوای خوب محتوایی است که در بازه‌های زمانی تعیین شده و کانال‌های مناسب منتشر شود. شرکت‌هایی که محتوای سفارش داده شده را طبق زمان‌بندی تحویل نمی‌دهند عمدتا خسارت‌های مختلفی به مشتریان وارد می‌کنند، بنابراین اگر شرکتی زمان‌بندی دقیق تحویل را رعایت می‌کند، بی‌راه نیست که قیمت خدمات تولید محتوای بیشتری هم داشته باشد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در خبرنامه عضو شوید

جدیدترین آموزش های دیجیتال مارکتینگ را در ایمیل خود مشاهده کنید

2443